• Ib Lorenzen
    Ib Lorenzen er dels uddannet kunsthistoriker fra Københavns Universitet, dels uddannet typograf. Han har formidlet kunst på Louisiana i 25 år, og har i næsten lige så mange år holdt foredrag og diskuteret kunst på forskellige museer med kursisterne på forskellige aftenskoler. Foredragene kalder han for ”Kunst på tværs”, fordi det er en blandet landhandel, der har udspring i aktuelle udstillinger, mens museumsbesøgene kaldes "Nye aktuelle Udstillinger".

Nye aktuelle udstillinger - Onsdag

Vi besøger højaktuelle kunstudstillinger med kunsthistoriker Ib Lorenzen. Vi mødes til en række fornøjelige onsdagsseancer. Vi mødes på udstillingsstedet. Entré betales særskilt, dog med grupperabat.

Øregård Museum:
MARERIDT OG LYSE NÆTTER. NATTEN I DANSK KUNST
Når solen går ned og natten falder på, så åbner der sig en helt ny verden. Fordi mens mange sover - både dyr og mennesker, er der andre, som er vågne og lever deres liv. Kunstens blik og behandling af denne nye verden er i forkus i udstillingen.

Den vil være den første udstilling, der tager et blik på natten som begreb og motiv set igennem danske kunstnere fra det sene 1700-tal frem til modernismen i det 20. århundrede.

Statens Museum for Kunst:
Käthe Kollwitz
Tyske Käthe Schmidt Kollwitz (1867-1945) var en af 1900-tallets betydningsfulde kunstnere. Hun var både tegner, grafiker og skulptør. Kollwitz blev uddannet fra en kunstskole for kvinder i Berlin og studerede senere ved en lignende skole i München. Hendes oplevelser, som bosiddende i en fattig del af Berlin, dels under blandt andet 1. verdenskrig inspirerede hendes værker. Hendes primære motiv var kvinder og børns lidelser, krig og død, samt fortvivelse og sorg.

Statens Museum for Kunst udstilling viser Käthe Kollwitz kunstnerskab i det fulde spændvidde, som tegner, grafiker og skulptør.

Ret til ændringer forbeholdes.
NB! Ring venligst til LOF og hør om eventuelle programændringer, hvis De ikke deltager første mødegang. Eller se ændringer på hjemmesiden: www.lofskolen.dk

Praktisk info

NB! Vi mødes på udstillingsstedet. Entré betales særskilt, dog med grupperabat.

Du skal også være opmærksom på, at der kan være forskellige mødetidspunkter på rundvisningerne.
25102 - Nye aktuelle udstillinger - Onsdag
Første mødegang
onsdag den 06.11.24 kl. 11:00 - 11:45
Undervisere