Sommer i Danmark

Endelig er varmen kommet og man mærker, at det snart er sommer med alt, hvad det giver af lyse aftner, varme dage og tid til spædende oplevelser.

I år har vi, synes vi selv, lavet et fantastisk godt program for rundvisninger, udstillingsbesøg og enkelte ture, som giver alle aldersklasser mulighed for spændende oplevelser.

I samarbejde med Home of Carlsberg kan vi tilbyde en række eksklusive rundvisninger, som ikke kan opleves på egen hånd.
I bryggeriets område i Valby kan du få de spændende historier om bryggerne Jacobsen, far og søn, og bryggeriets udvikling til et af verdens førende bryggerier.
Vores ture giver samtidig adgang til udstillingen umiddelbart efter endt rundvisning.
Og selvfølgelig mulighed for en kold øl, eller vand, til alle så støv og historier kan skylles ned.

Vores dygtige kunsthistoriker Helene Lykke Evers inviterer til sommeraften med kunst i skønne omgivelser, hvor du kan besøge Statens Museum for Kunst, Louisiana og Glyptoteket.
Helene har arbejdet ti år som kunstformidler på Christiansborg Slot, hvorfor hun kender huset og især kunsten, malerier, skulpturer og arkitektur indgående.
På den baggrund har hun arrangeret et par særlige rundvisninger for os i De Kongelige Repræsentationslokaler og Kongernes Lapidarier.
Der er en rundvisning med særlig fokus på Bjørn Nørgaards gobeliner.

Politigården holder åbent sommeren over for rundvisninger og det er vi glade for. På den måde kan endnu flere opleve den fantastiske bygning som er et arkitektonisk mesterværk der lige har haft 100-års fødselsdag.
Og så kan de gamle betjente der viser rundt fortælle verdens bedste røver (og politi) historier. Så kom frisk og få en på opleveren, men sæt god tid af.

Og er man først indenfor på Politigården, så er der ikke langt til Vridsløselille Statsfængsel. Mange har i hvert fald taget turen gennem årene da Vridsløse var i funktion som fængsel.
Den mest kendte er ganske givet Egon Olsen, selvom han aldrig rigtigt sad der, men også folk som Stein Bagger, U-båds Madsen, Peter Lundin har været turen forbi.
Også her er dem der har arbejdet i fængslet, de gamle fængselsbetjente, fantastiske guider der kan fortælle store og små historier om nogle af ovennævnte, men også om mange andre og mindre kendte personligheder.

Og så kan du stadig nå at komme med til Folkemødet på Bornholm 15. juni – enkelte ledige pladser i vores bus.

Og du kan slutte sommeren samme sted – i Allinge på Bornholm – når vi sender to busser afsted til Strik Bornholm, hvor alle garn- og strikkeglade mødes og får et solidt skud hygge og oplevelser over garn og pinde. Vi tager turen 21/9

Med ønsket om at se jer til dejlige sommeroplevelser
LOF-Skolen